Kerstvakantie
Wij zijn gesloten vanwege de feestdagen van 24 december 2025 tot en met 2 januari 2026

Kwaliteit & Milieu



 Kwaliteit & Milieubeleid 2025

Kwaliteit & Milieubeleid 2025

Het kwaliteitsbeleid van Custers heeft als doel producten en diensten te leveren die voldoen aan de verwachtingen van de klant en aan de wet- en regelgeving die erop van toepassing is. Dit alles met in achtneming van onze 4 kernwaarden: Betrouwbaarheid, Innovatie, Kwaliteit en Milieu.

Om deze doelstelling te realiseren heeft Custers Hydraulica BV een kwaliteits- en milieumanagementsysteem in de organisatie geïntegreerd welke in overeenstemming is met de normen:

NEN-EN-ISO 9001:2015
NEN-EN-ISO 14001:2015

De uitgangspunten voor dit kwaliteits- en milieumanagementsysteem worden hieronder verder toegelicht.


Betrouwbaarheid

Custers is afhankelijk van haar klanten. Tevreden klanten zijn van primair belang voor het succes van de organisatie.

Middels het kwaliteitsmanagementsysteem stelt de organisatie zeker dat de eisen van de klanten zijn bepaald en dat eraan wordt voldaan.

Door de klanttevredenheid te meten, wordt bewaakt of er aan de eisen wordt voldaan en of de klanttevredenheid verder wordt verhoogd.

Risico’s en kansen, die van invloed kunnen zijn op het presteren van de organisatie in zijn algemeen, worden vastgesteld en opgepakt.


Innovatie

Innovatie

Custers verwerft en verwerkt een breed scala van opdrachten en producten.
Veel van deze producten worden in nauw overleg met de klant ontwikkeld.

Hiervoor is een grote mate van flexibiliteit nodig, die samen gaat met een heldere verdeling van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden.

Dit is van toepassing zowel binnen de organisatie, alsmede bij de uitvoering van de verschillende opdrachten.

Daarnaast wordt er zeker gesteld dat medewerkers beschikken over de benodigde kennis, gegevens en middelen voor de uitvoering van hun taken.


Kwaliteit

Proceseigenaren zijn verantwoordelijk voor het managen en verbeteren van de belangrijkste bedrijfsprocessen. Daarbij worden alle medewerkers betrokken bij het streven naar kwaliteitsverbetering. Zij worden gemotiveerd om verbeteringen in producten, processen en methodes te bewerkstelligen, waarbij klantgericht denken voorop staat.

Eenmaal per jaar wordt een plan opgesteld waarin de te realiseren kwaliteitsdoelstellingen (inclusief verbeterdoelstellingen) worden geformuleerd in meetbare termen. Hieruit worden doelstellingen afgeleid voor alle relevante functies en niveaus binnen de organisatie.

Het beleid ten aanzien van uitbesteding en toeleveranciers is gericht op het creëren van een optimale situatie in de toeleverketen. Uitbesteder en leverancier zullen bij voortduring moeten voldoen aan de eisen m.b.t. kwaliteit, levertijd, kosten en service.


Milieu

Milieu

Custers zal zich inspannen om milieumanagement-eisen te integreren in haar bedrijfsprocessen, zal alle middelen beschikbaar stellen die nodig zijn om milieumanagement te realiseren.

Custers zal ervoor zorgen dat het milieumanagementsysteem de beoogde resultaten zal behalen en zal communiceren over het belang en de effectiviteit van het milieumanagementsysteem.

Custers heeft daarmee milieubescherming, het behoud van natuurlijke hulpbronnen, het voorkomen van verontreiniging en de voortdurende verbetering van haar milieuprestaties hoog in het vaandel staan.


ESG Beleid 2025

Bij Custers streven we ernaar om een positieve impact te maken op de wereld om ons heen. Ons ESG-beleid - Environmental, Social & Governance - weerspiegelt onze inzet voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit beleid is een essentieel onderdeel van onze strategie en bedrijfsvoering. Onze doelstelling is om milieuverantwoordelijkheid te bevorderen, sociale welzijnsprincipes te integreren, en sterke governance praktijken te handhaven, terwijl we waarde creëren voor al onze belanghebbenden.

Environmental
Verminderen van onze CO2-voetafdruk
▪ Investeren in energie-efficiënte technologieën
▪ Overstappen naar hernieuwbare energiebronnen binnen onze bedrijfsvoering

Reductie van afvalproductie met 25% tegen 2027
▪ Verminderen van gebruik van eenmalige plastics
▪ Bevorderen van circulaire economie-principes binnen onze
supplychain
▪ Opzetten KPI dashboard afvalstroomnummers

Social
Positieve impact maken in de gemeenschappen waar we actief zijn
▪ Samenwerking met scholen in de regio als een erkend leerbedrijf
▪ Garanderen van eerlijke lonen en arbeidsvoorwaarden
▪ Garanderen van een veilige en inclusieve werkomgeving zonder kinderarbeid

Governance
Handhaven van de hoogste ethische standaarden in onze
bedrijfsvoering
▪ Géén gebruik maken van kinderarbeid in de keten